reklama

Láska v očiach dieťaťa

Slovo láska evokuje v človeku rôzne veci... najčastejšie si vybavíme nejaký cit k niekomu koho máme radi, cit ktorí znázorňuje vzťah medzi dvomi ľuďmi, medzi ktorými je vzájomné puto. Láska je to iba slovo? Alebo je to niečo viac. Slovo láska sa snažilo vysvetliť mnoho autorov, filozofov, laikov... ale čo znamená slovo láska v očiach dieťaťa?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

V minulosti som zvykla mávať s kamarátkou stretká pre deti, ktoré sme realizovali pod OZ eRko. Na jednom stretnutí sme sa rozprávali o slove láska a keďže to boli menšie deti pre ktoré je príznačné skôr hra a kreslenie tak sme ich vyzvali k tomu aby lásku nakreslili. Niektoré kreslili slniečka, niektoré srdiečka atd. No zaujalo ma jedno dievčatko, ktoré nakreslilo iba tri postavy, ktoré sa držali za ruky. Spytala som sa jej prečo to nakreslila a ona, dievčatko ktoré malo asi 6 rokov mi povedalo.... láska je keď ma ocko a mamička držia za ruku ... tá čistota, tá odhodlanosť vydieť lásku tak jasne tak jednoducho.... toto všetko mi doslova vyrazilo dych... pretože to dievčatko aj keď malo iba šesť rokov dokázalo pochopiť pravý zmysel lásky... jej jednotu jej čistotu ... jej dôveru a všetko čo skrýva láska rodičov k dieťaťu.... Toto bol zaiste ten šťastnejší príbeh lásky v srdci dieťaťa... vtedy som to brala ako samozrejmosť.... no na jednej prednáške nám jeden prof. rozprával iný príbeh, ktorý skrýval tiež lásku... hoci v utrpení.... tiež išlo o malé dieťa ktoré milovalo svojích rodičov... milovalo ich do krajnosti.... toto dieťatko rodičia privezovali o radiator a nedávali mu jesť... keď na to prišli sociálny pracovníci ... dieťa chceli z rodiny okamžite odňať.... no dieťaťa nechcelo utekalo k matke... vtedy som si položila otázku..... bol to iba obrovský strach alebo tak obrovská láska ktorú do každého človeka zasial Boh? Nikdy som netušila, že to puto medzi dieťaťom a rodičom je tak silné, že ich láska môže isť aj do krajnosti.... neviem ako tento príbeh pokračoval čo pociťovalo to dieťa keď vyrástlo... neviem aký priestor dalo láske a odpusteniu .... no jedno viem... že v každom človeku prebýva Boh a to bez ohľadu na to koľko rokov ten človek má.... potom je už iba na nás na našej slobodnej vôli či sa rozhodneme lásku v našom srdci rozvíjať alebo ju zabíjať....

Lucia Babicová

Lucia Babicová

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Život má oveľa väčší zmysel ako sme my schopní pochopiť Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu